Köpvillkor
I)Allmänt
Dessa allmänna villkor gäller för MobileZtores produkter, om annat inte särskilt överenskommits skriftligt mellan kunden och MobileZtore. Vid försäljning till konsument tillämpar MobileZtore de tvingande regler som följer av tillämplig lagstiftning. Mer information om Distans- och hemförsäljningslagen och Konsumentköplagen finns här. II) KundtjänstFör att komma i kontakt med MobileZtores kundtjänst rekommenderar vi att ni mailar till cs[at]mobileztore.se, så återkommer vi till dig så snabbt som möjligt.III) Beställning Beställning av MobileZtores produkter sker via www.mobileztore.com/sv/. För att en beställning skall vara bindande för MobileZtore, måste beställningen skriftligen bekräftas av MobileZtore före genomförd leverans. Detta innebär bland annat att om produkt i MobileZtores sortiment utgått eller av annan anledning inte finns att tillgå med iakttagande av rimliga ansträngningar, är MobileZtore ej skyldig att tillhandahålla sådan produkt oaktat att kunden beställt densamma enligt ovan. Vid orderläggning på ett konto registrerat som företag är i alla avseenden det registrerade företaget att ses som avtalsbunden juridisk part. IV) Betalning & frakt för privatkonsumenterFör privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen. 1) Betalningsalternativen
1) Betalning mot faktura. A) Faktura för svenska privatpersonerFakturaavgift på 19 kr inkl moms tillkommer.
Alla fakturabetalninghar hanteras av Klarna och Payson. Vid försäljning till svenska privatpersoner tillämpas betalningsvillkoret 14 dagar netto från fakturadatum. (Företagskunder, organisationer, föreningar och församlingar köper mot 14-dagars, 20-dagars och 30-dagars faktura, beroende på avtalad betalningstid). För att få köpa mot faktura måste du som privatperson vara minst 18 år och beställa till din bokföringsadress.
B) Faktura för offentlig sektor
Försäljning till stat, skola, kommun och landsting sker mot 30-dagars faktura samt tillkommer ingen fakturaavgift.
Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress. Vid val av faktura som betalningsmedel tillkommer en extra avgift om 19 kr inkl moms. 2) KortbetalningVi accepterar VISA och Mastercard. Vår samarbetspartner för dessa transaktioner är Klarna och Payson. Dessa företag garanterar en snabb och säker betalning.
Betalningen sker över en säker anslutning. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet – 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
När kortuppgifterna är mottagna, och kryptering inte längre är nödvändig får användaren återvända till butiken – då kan en varning visas om att man kommer till en osäker sajt. Detta är helt i sin ordning och innebär ingen säkerhetsrisk, alla känsliga uppgifter är då redan hanterade.Så här fungerar det:
När du är har valt att betala med kort kommer du till Klarnas eller Paysons säkra betalväxel för kreditkort. Sedan väljer du vilket kreditkort som du ska använda dig av (VISA eller Mastercard), fyll i fälten Kortnummer och Giltigt till (månad), samt Giltigt till (år). Kontroll sker av de uppgifter som har lämnats.Vad är säkerhetskod (CVV2/CVC2/CSC)?
För att höja säkerheten uppmanas du som kund att ange tre sista (American Express 4 siffror) siffrorna som är tryckta i signaturfältet på baksidan av kortet. CVV2 är VISAs benämning och CVC2 är MasterCards benämning. American Express motsvarighet kallas CSC. Andra benämningar på marknaden som används är säkerhetskod, CVV-kod, CVx eller säkerhetsnummer. Denna kod skickas till kortutgivaren för kontroll och verifiering.Var hittar jag koden på kortet?
På Visa, MasterCard och Eurocard hittar du koden som är de tre sista siffrorna i namnteckningsfältet på kortets baksida. Om du använder American Express är koden fyrsiffrig och finns på kortets framsida.Varför måste säkerhetskod anges?
Detta är för att höja säkerheten. Dessa siffror är slumpmässigt framtagna av kortutgivaren och får endast användas som verifikation vid Distanshandelsköp.
Om du vill veta mer om säkerhetskoden, kontakta din bank eller kortutgivare.Verified By Visa
Verified by Visa är Visas benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp.Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.Läs mer om Verified by Visa
MasterCard SecureCode
Mastercard SecureCode är Mastercards benämning av 3D Secure standarden för säker identifiering av kortkund vid Internetköp. Kortutgivare som har erbjudit sina kortkunder denna tjänst kommer att kunna identifiera och verifiera kortkundens identitet på ett säkert sätt. Kortkunden länkas till sin kortutgivare och får ange användarnamn och lösenord.
Läs mer om Mastercard SecureCode
C) Betalning via InternetbankVi accepterar betalningar via internetbankerna Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Våra samarbetspartner för dessa transaktioner är Klarna och Payson, som garanterar en snabb och säker betalning.Så här fungerar det:
När du är klar med ditt köp och du har valt att betala via Internetbank kommer du till Payson betalväxel. Sedan väljer du vilken bank som du ska använda dig av. Nu skickas du vidare till din bank där du får bekräfta köpet. D) Betalning med Klarna och PaysonBetalning sker enkelt och säkert med Klarna och Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet.Läs mer om Payson : här. E) Förskottsbetalning till vårt bankgiroVid förskottsbetalning till bankgiro anger du ditt namn och adress. Efter att du satt betalt in till vårt bankgiro tar det ca 2-3 vardagar för oss att bekräfta inbetalningen. Vårt bankgironummer är 707-1392. F) Betalning med SwishVid betallning med Swish måste du ange ordernummer. Vårt Swishnummer för betalning är: 123 018 51 16. Observera att produkten enbart skickas efter betalning. VI) FraktFraktkostnaden för leveranser inom Sverige är 49 kr.Leveranser till Danmark och Finland
Fraktkostnaden till Norge, Danmark och Finland är 99 kr. 1) Leveranstider A) Leveranser inom Sverige
BESTÄLL INNAN KL 16.00 OCH SÅ SKICKAR VI ORDERN SAMMA DAG (EJ HELGER )*
OBS! Just nu arbetar vi med reducerade personal pga coronautbrottet vilket orsakar förlängda bearbetningstider*(innan jul och andra speciella fall kan det ta mer, mer information finns under XI) 2. Leveranstid)
B) Leveranser till Danmark och Finland
BESTÄLL INNAN KL 16.00 OCH SÅ SKICKAR VI ORDERN SAMMA DAG (EJ HELGER)
VII) Företagsinformation
Postadress/Leveransadress:
uZtore
Svartbäcksgatan 52D
75333 Uppsala
Sverige Företaget är registrerad på:Nyckelaxet 675756 UppsalaKontouppgifter:
Bankgiro: 707-1392
Du kan kontrollera bankgironummer härOrg.nr: 556835-6751
Momsreg.nr: SE556835675101Kontakt:
E-post: cs[at]mobileztore.se VIII) Allmänna villkor för privatkonsumenterFör privatkonsumenter gäller konsumentköplagen samt distansavtalslagen. Du kan läsa mer om dina rättigheter som konsument hos Konsumentverket.MobileZtore levererar till privatpersoner, företag, skolor, organisationer, föreningar och församlingar på den svenska, danska och finska marknaden.Åldersgräns för beställningar
Kunder under 18 år måste ha förmyndares tillstånd för att göra beställningar hos oss. IX) PriserPriserna på våra varor anges i svenska kronor. Som standard visas priserna inklusive moms. Du kan dock välja mellan att se priserna och det sammanlagda varuvärdet inklusive eller exklusive moms. Eventuell fakturaavgift visas alltid inklusive moms. Momsen visas även i kronor innan du bekräftar ordern. Momsen är 25%, 12% samt 6%.
Fraktkostnad tillkommer på alla beställningar. När du lägger något i varukorgen kan du se vad den beräknade fraktkostnaden bli i rutan under varukorgen. Fraktkostnaden läggs sedan till i totalkostnaden innan du bekräftar din beställning. Fraktkostnaden i Sverige är 49 kr. Fraktkostnaden till Norge, Danmark och Finland är 99 kr.
X) Kund-/personuppgifterFör att handla hos oss måste du ange uppgifter i samtliga fält som är obligatoriska vid kundregistreringen. Om vi inte har din e-mailadress kan vi inte skicka någon orderbekräftelse och vi kan inte meddela dig om kända leveransförseningar eller om någon del av din beställning ej kan levereras.De personuppgifter du lämnar till oss används för orderhantering, fakturering, information, marknadsföring och annat som syftar till att vår tjänst ska fungera så bra som möjligt. Uppgifterna förs inte vidare till någon tredje part. XI) Leverans 1) LeveranssättDin beställning skickas som A-brev, Postpaket, DPD Företagspaket 16.00 eller med DHL/Schenker eller annan speditör beroende på vikt och storlek. Om varorna skickas som paket eller rekommenderat brev får försändelsen ett kollinummer som används för att visa var paketet befinner sig i posthanteringen. Du kan spåra paket på Postens hemsida. Ett vanligt brev får tyvärr inte något kollinummer och kan inte spåras. Ibland kan paketet skickas från våra partners i Europa.
OBS: Vi levererar ej Postpaket/Företagspaket/Budsändningar till boxadresser. Väljer du ändå att vi ska leverera till boxadress tillkommer en avgift om 50-75 kr. 2) LeveranstidMobileztore har lager i Uppsala. De produkter vi har i lager skickas från oss samma dag eller dagen efter att ordern kommit in och/eller blivit betald. De produkter vi EJ har i lager skickas så fort vi får hem dem – oftast får vi hem produkter till vårt lager efter 1-3 dagar och de skickas då omedelbart till dig. Leveranstiden för dessa varor blir då ca 1-5 arbetsdagar (inom Sverige).Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar Posten med en dags fördröjning, detta är inte inräknat i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan.
Längre leveranstider än angivet kan förekomma under perioder då vi har hög belastning p.g.a. hög orderingång. 3) AvbeställningSom privatkonsument har du rätt att avbeställa din order innan vi skickat ordern till dig.Du kan avbeställa genom att du skickar ett mail till cs@mobileztore.se och anger vad du vill avbeställa samt ditt ordernummer. För att underlätta för kundtjänst, skriv "Avbeställning" i subjekt-/ämnesraden. Du får alltid ett svar om din avbeställning godkänns. 4) Avgift för outlösta paketVid outlösta paket debiterar vi en avgift om 195 kr (inkl moms) för att täcka de avgifter som uppkommer i samband med att paketet går i retur till oss. 5) Transportskadade varorOm en vara skadas under transporten, skall skadan anmälas omgående till speditören (Posten, Schenker, DHL eller liknande).
Du kontaktar även oss för reklamation då vi ansvarar för att leveranserna kommer fram till dig välbehållna. 6) ÄganderättsförbehållAlla varor du beställt är MobileZtore ABs egendom tills att full betalning kommit oss tillhanda. XII) Reklamationsvillkor och ångerrättFör att reklamera en felaktig eller defekt vara ber vi dig kontakta oss omgående. Vi skickar dig en ny vara utan någon extra fraktkostnad, förutsatt att varan finns tillgänglig. Kan vi inte ersätta dig med en ny vara gör vi en återbetalning till dig när vi fått den defekta varan i retur. Bra att veta är även att du som privatkonsument har tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara.
Vid reklamation skall kund kontakta MobileZtore och för att förenkla hanteringen av reklamationen uppge ordernummer samt orsak till reklamationen. XIII) Ångerrätt & returerPrivatkonsument har, enligt distansavtalslagen, rätt att ångra köpet inom 14 dagar. Ångerrätten gäller då varan och förpackning återlämnas i oförändrat skick. Varan får ej vara använd, men förpackning får ha öppnats varsamt. För att, som privatkonsument, använda ångerrätten skall man kontakta MobileZtore. Returfrakten bekostas av konsumenten. Vi rekommenderar starkt att skicka returen via en frakttjänst där en spårningskod tillkommer, och ej att skicka paketet som ett vanligt brev i postlådan. Vi ansvar ej för paket som fraktbolaget tappat bort/inte anländer till oss. Återbetalning sker så fort vi fått tillbaka varan och returen är godkänd (återbetalning sker inom 30 dagar). Vänligen observera att vi endast kommer kreditera er för varan, och att frakt ej ingår. Returadressen är:
uZtore AB
Svartbäcksgatan 52D
75333 Uppsala
Sverige XIV) Garanti & ReperationMobileztore lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges. Innebörden är i första hand reparation om din produkt går sönder. Vi hjälper givetvis till med kontakt och garantiåtgärder, så tveka inte att kontakta oss. Privatkonsumenter har enligt konsumentköplagen rätt att reklamera en produkt inom 6 månader från inköpsdatum. Vänligen observera att garanti inte gäller i dessa fall:
- Då det har skett en olycka efter att du har fått varan
- Då du har vanvårdat varan eller använt den på ett onormalt sätt
- Då du har struntat i skötsel- och serviceanvisningar